top of page
  • תמונת הסופר/תTamar Ziv

איך לאמץ מראה בסטייל ושיק לא מתאמץ



מראה לא מתאמץ לא אומר שזה בא בקלות

היכולת להיראות יוקרתית ומסוגננת על בסיס יומיומי היא מיומנות שלפעמים קשה לשלוט בה. נשים רבות חושבות שאנשים עם סגנון לא מתאמץ פשוט נולדים כך, ולמרות שזה נכון לגבי חלק מהנשים, זה לא תמיד כך. האמת היא שסגנון לא מתאמץ אינו פשוט כפי שרוב האנשים חושבים. להיפך, זה עשוי לקחת מעט זמן, סבלנות ומחקר כדי להשיג את האפקט הזה. אם היה קל להשיג את השילוב של קלאסי ולא מתאמץ, כולם כבר היו מסתובבים כך ונראים מהממים.


הסגנון הלא מתאמץ הוא נקי, בטוח וקלאסי, והוא לוקח זמן, ניסוי ותהיה ותרגול כדי להשיג.

אך ברגע שהשקעת את הזמן והמאמץ ולמדת מה נדרש כדי ליצור את אותו סגנון "לא מתאמץ", התהליך הופך להיות באמת ללא מאמץ.

לכן ריכזתי רשימה של טיפים מובילים שיעזרו לך להשיג את התחכום והקלילות של הסטייל הלא מתאמץ. הם עשויים להיראות צפויים או מאתגרים, אך כאשר הם מיושמים כראוי, טיפים אלה יחוללו מהפכה באופן בו את מתלבשת לכל אירוע. בין אם את מבצעת את סידורי היומיום, יוצאת לבלות או הולכת לעבודה, היסודות המעשיים האלו יסייעו לך להיראות בסטייל ומלאות בשיק, בכל פעם שאת יוצאת מהבית.


הפשטות היא צורת התחכום האולטימטיבית

הסגנון הלא מתאמץ הוא קלאסי ונטול דרמה. הוא אוניברסלי ומושך, אך לעולם אינו מעוטר יתר על המידה.

הפשטות היא המפתח לסגנון נצחי ועל-זמני, כך שלבישת הבגדים בשילובים השונים לעולם לא יוצאים מהאופנה, ותמיד יבטיחו שאת לעולם לא תיראי שאת מנסה יותר מדי.


איכות על פני כמות

על ידי אימוץ הערך של איכות ואריכות ימים על פני טרנדים חולפים, תוכלי לבסס מראה מהימן שמחמיא ואלגנטי כאחד. ככל שתשלבי את הטיפים הללו מוקדם יותר בסגנון האישי שלך, כך הם יהפכו מהר יותר להרגלים הטבעיים שלך כאשר את בוחרת את האאוטפיט המושלם או קונה בעתיד.

בחרי פריטים איכותיים. פריטים איכותיים שלא נראים זולים, יגרמו לך להיראות יותר ללא מאמץ. התמקדי ברכישה של יותר איכות מאשר כמות. אז תשקלי להשקיע בפריטים איכותיים, "פיסים", עם הקפדה יותר גבוהה על איכות החומרים והתפירה, שני הדברים שכדאי לשים לב אליהם בעת רכישת בגדים איכותיים הם הגזרה והבד. הימנעי מפוליאסטר והשקיעי בסיבים טבעיים.


וודאי שכל הבגדים שלך אכן מתאימים לך בכדי להשיג את המראה הלא מתאמץ, אם צריך תיקון קטן אצל התופרת השכונתית זה תמיד שווה את זה!

גם אם יש לך בארון פריטי לבוש מלפני עשרות שנים, אף אחד לא יודע זאת מכיוון שהם קלאסיים ונצחיים, גזרה והתאמה מדויקת. את צריכה משמעת וסבלנות, ואם צריך להמתין אז מחכים עד שמוצאים את הפריט הנצחי המדויק שחסר לך בארון, ואל תתפשרי על דבר פחות ממושלם.


פריטים אייקוניים כמו מעיל עור, חליפות, חולצות טי-שירט איכותיות וג'ינסים בגזרה מחמיאה.

שיק לא מתאמץ הוא כשאת ניראת במיטבך גם אם עם ג'ינס וטי-שירט בסיסית. פשוט, נקי ונועז צריך להיות המנטרה שלך כשאת קונה בגדים.


אקססוריס קלאסיים ואיכותיים

אקססוריס הם הדרך היעילה ביותר לשדרג את הלוק שלך. הם יכולים לגרום לאאוטפיט רגיל להיראות מהמם, אבל כאשר הם עוברים את הגבול, אקססוריס יכולים להפוך לאסון אופנתי תוך רגע.

עדיף תמיד לדבוק בכמה אופציות נצחיות שיכולות רק לשפר את התלבושת שלך. תכשיטים בסיסיים צריכים להיות פשוטים, איכותיים ורבגוניים, תשקיעי בשעון טוב, זוג עגילי יהלומים, שרשרת פנינים קלאסית. (תכשיטי פנינה יוסיפו זוהר לכל בגד וניתן לענוד אותם בהזדמנויות שונות, לכן עדיף לקנות פנינים אמיתיות שיחזיקו מעמד הרבה זמן). האקססוריס האלו יכולים להפוך כל בגד באופן מיידי מבגדי קז'ואל לערב, ללא מאמץ. תכשיטים קלאסיים הם תמיד אופנתיים, כך שאת יכולה להיות בטוחה שתלבשי ותנצרי אותם עוד שנים רבות.


קונספט וסגנון הוא חיוני

היית רוצה שהסגנון שלך יבלוט החוצה בכל פריט לבוש, ולכן זה חיוני ליצור את הקונספט של הסגנון האישי שלך- מה את בעצם רוצה שהסגנון יהיה. בין אם את מחליטה להיכנס לרשת, ליצור לוח פינטרס או פשוט לעבור על מגזינים ותמונות להשראה, ישנן דרכים רבות להחליט כיצד תרצי שהסגנון האישי שלך ייראה. השלב הבא הוא לפתוח את ארון הבגדים, לעבור על כל הבגדים שבבעלותך ולהסיר את אלה שאינם מתאימים לקונספט החדש שלך. לאחר מכן, תוכלי ליצור רשימה של החלקים שחסרים לך.


*רוצה קצת השראה? מוזמנת להיכנס ללוח פינטרס שאני בניתי לכבוד הפוסט הזה: לחצי כאן


תהי נאמנה לעצמך

כדאי שתלמדי מה עובד בשבילך, מה מתאים לאישיות שלך ולצללית הגוף שלך ותדבקי בה, לא משנה אם את מערבבת ומתאימה פריטים או קונה בגדים חדשים.

תהי נאמנה לעצמך אם אמרו לך שלמעיל טרנץ' יש מראה לא מתאמץ, אך מעולם לא אהבת מעילים כאלו, אל תקני מעיל טרנץ'. כל דבר שנראה מאולץ, לא יראה לא מתאמץ. אם תנסי להעתיק את הסגנון הבלתי מתאמץ של מישהו אחרת, ותגלי שלא נוח לך בפריטים האלה, לא תשיגי את אותו המראה לא מתאמץ שהן עשו.


רבות מאתנו עוקבות אחר הטרנדים, תדאגי שהם אכן משתלבים אצלך בארון אבל לא תופסים הרבה מקום במלתחה שלך.

בחרי את המראה האייקוני (החותמת) שלך - כשאני חושבת על אייקון סטייל עם סגנון לא מתאמץ, יש משהו משותף לכולן, וזה שיש להן את החתימה שלהן. קחי לדוגמא את איגי וקסמן, הדבר הבולט והמאפיין אותה זה השפתון האדום שלה. זה יכול להיות פשוט כמו שרשרת תליון שאת עונדת שוב ושוב.

איגי וקסמן, צילום: רונן פדידה ל"ישראל היום"


NO LOGO

הימנעי משמות מותגים ולוגואים. זה ההפך הגמור מסגנון לא מתאמץ. אם את מישהי שבכל זאת אוהבת לוגו ושמות של מותגים, אז הייתי נשארת רק עם אחד בתלבושת שלמה, אבל באופן אישי אני ממליצה לוותר.


תמיד תסמכי על צללית (סילואט) נצחית

פריטי לבוש המותאמים באופן מושלם הם אחד המאפיינים המרכזיים להשגת מראה מלוטש ומסוגנן. אין הרבה דברים בטוחים בחיים, אבל את יכולה להיות בטוחה ששמלת מעטפה או מעיל מחויט לעולם לא ייצאו מהאופנה, לכן התייחסי אל אלה כאל יסודות שבונים את ארון הבגדים שלך, וודאי שבבעלותך לפחות אחד מכל אחד. לא רק שהבגדים האלה מחמיאים אוניברסלית, אלא שגם על-ידי התאמתם לאקססוריס הנכונים ניתן ללבוש אותם לכל אירוע.


למרות שבגדי אוברסייז הם בגדים טרנדיים, הם לא מתאימים לכל אחת, וחשוב לדעת לשלב אותם נכון בשביל לא ליצור עומס וצללית לא מחמיאה.

החוק הבסיסי לגבי בגד אוברסייז זה לשלב אותו עם פריט לבוש צר וצמוד. לדוגמא אם החולצה שלך היא בגזרת אוברסייז - שלבי אותה עם מכנסיים בגזרה צרה וצמודה לגוף. או לחילופין אם בחרת במכנסיים בגזרה מתרחבת (שעכשיו מאד באופנה), שלבי אותם עם חולצה מחוייטת או טי-שירט צמודה.


בגדים מחויטים ומותאמים היטב, שעוקבים אחר צללית הגוף הם דרך טובה ויעילה יותר להיראות בסטייל, בקלאס וללא מאמץ בו זמנית. דבר נוסף שכדאי לזכור הוא שיש הבדל בין מחויט לבין צמוד.


אסור לשכוח את החשיבות של חזייה באיכות טובה ובהתאמה טובה, גם אם זה אומר שהיא יותר יקרה.


השקיעי בבגדים עליונים

בגד עליון (קרדיגנים, ג'קטים, מעילים), הוא בגד שאנו לובשים שוב ושוב, כמעט כל יום, וזה הדבר הראשון שכולם רואים. לכן חשוב לבחור בקפידה כשאת קונה מעילים וז'קטים. זה צריך להיות מהמם, פרקטי ורבגוני מספיק כדי להשתלב עם כל בגד בהצלחה ולגרום לך ולכל בגד להיראות יקר יותר.


אל תגזימי ביתר התאמה matchy-matchy

כשאת מנסה ליצור מראה מעוצב, בסטייל, אך לא מתאמץ, את צריכה להימנע מכל דבר שייראה כאילו הוא דורש ממך יותר מדי מאמץ. נסי לשמור את התאמות פריטי הלבוש שלך במינימום מסוים, ולא להעמיס יותר מדי, מכיוון שמראה לא מתאמץ פירושו לשמור על הדברים פשוטים. לאחר מכן הוסיפי את התכשיטים והאקססוריס שלך כדי לסגור את הלוק.


צבעים

חוק 3 הצבעים -השתמשי רק בשלושה צבעים בכל התלבושת שלך.

דעי אילו צבעים הולמים אותך. הקדישי זמן להבין אילו צבעים נראים עליך נהדר ואילו צבעים לא עושים עמך צדק. הימנעי מכל צבע שגורם לך להיראות דהוייה או חולה, ולבשי צבעים שגורמים לך להיראות חיה. זה עוזר להשיג מראה כולל לא מתאמץ.





רוצה לעשות משהו בשביל עצמך עוד היום?

שוב פעם עמדת מול הארון ולא היה לך מה ללבוש?

אולי זה מבנה הגוף שהשתנה ולא נשאר אותו דבר, או שהבגדים שלך כבר לא מתאימים והולמים את הגיל...

אולי הגעת למסקנה שכדאי סוף-סוף לעשות משהו בשביל עצמך,

לעשות שינוי תדמית, שינוי בחיים שלך, לשדרג את הנראות והרושם הראשוני (כרטיס הביקור שלנו לעולם),

אם לקראת עבודה חדשה, שינוי גיל או מעמד, או סתם בשביל הנפש וההרגשה הפנימית.  

בעזרת שירות הסטיילינג תהנו מליווי מקצועי של סטייליסטית שתעזור לכם לבחור את הבגדים הנכונים,

בהתאם למבנה הגוף, הסגנון, התקציב, הצרכים והעדפה האישית.  

ביחד נשדרג לכם את המראה ואת המלתחה הבאה שלכם

personal stylingtel-aviv.jpg
bottom of page