top of page
  • תמונת הסופר/תTamar Ziv

תחפושות ומסכות בעולם האופנה - השראות תרבותיות ומסורתיות


פוסט השראה מיוחד לפורים- חג שמח :)

בעולם האופנה הדינמי והמשתנה ללא הרף, מעצבים שואבים השראה מתרבויות ומסורות מגוונות, ומחדירים ליצירותיהם נקודות מבט ונרטיבים חדשים. מרתק לראות את הפרשנות המחודשת של תלבושות מסורתיות מרחבי העולם למסלול האופנה ולבגדים בימינו אלו.

בפוסט זה נתמקד איך מעצבי האופנה המפורסמים מקבלים השראה מתרבויות עתיקות ונותנים להם אינטרפנטציה מודרנית לתצוגות האופנה, כיצד המורשת פוגשת אופנה עילית.


Balmain

אוליבייה רוסטיג מ-Balmain מעניק לקולקציות שלו אלמנטים של מורשת אפריקאית, המשלבת הדפסים נועזים, מוטיבים שבטיים ועבודת חרוזים מורכבת המזכירה לבוש אפריקאי מסורתי.



דולצ'ה וגבאנה

מתוך השורשים הסיציליאניים שלהם, דומניקו דולצ'ה וסטפנו גבאנה יצרו אוספים המעניקים כבוד למורשת התרבותית העשירה של האי הים תיכוני. מעבודות תחרה משוכללות בהשראת תלבושות עממיות סיציליאניות ועד להדפסי פרחים תוססים המזכירים קרמיקה מסורתית.



אלכסנדר מקווין

אלכסנדר מקווין המנוח היה ידוע ביכולתו לשזור נרטיבים של פנטזיה ופולקלור ביצירות הקוטור שלו. העיצובים של מקווין שואבים השראה מתרבויות מגוונות, והציגו לעתים קרובות אלמנטים של תלבושות מסורתיות, החל מהבדים המלכותיים של הטרטן הסקוטי ועד הקישוטים המורכבים של הסארי ההודי.



ז'אן פול גוטייה

גוטייה, הידוע בעיצוביו הנועזים והאוונגרדיים, משלב לעתים קרובות אלמנטים של תלבושות מסורתיות ולבוש תרבותי באוספים שלו. הוא שאב השראה מתרבויות שונות, כולל קימונו יפני, סרי הודי ותלבושות עממיות רוסיות, והחדיר בהם את הסגנון הייחודי שלו.



ויויאן ווסטווד

חלוצת אופנת הפאנק, ווסטווד ז"ל הושפעה גם מבגדים מסורתיים מתרבויות שונות. היא פירשה מחדש אלמנטים של תלבושות היסטוריות כמו מחוכים, וולנים ומשבצות טרטן, ולעתים קרובות שילבה אותם עם צלליות מודרניות כדי ליצור בגדים שהם פרובוקטיביים ומעוררי מחשבה.





כריסטיאן לקרואה

ידוע בזכות עיצוביו הראוותניים והתיאטרליים, לקרואה שואב לעתים קרובות השראה מתלבושות מסורתיות ומוטיבים תרבותיים. האוספים שלו מציגים לעתים קרובות רקמה מורכבת, טקסטיל עשיר וצבעים מרהיבים המזכירים לבוש מסורתי מרחבי העולם, כולל שמלות פלמנקו ספרדיות וסארי הודי.



ג'ון גליאנו

ידוע כאמן הסיפור והתיאטראליות דרך האופנה, גליאנו מתייחס לעתים קרובות לתלבושות היסטוריות ולמסורות תרבותיות בעבודתו. הוא שואב השראה ממקורות מגוונים, כולל אופנה ויקטוריאנית, לבוש אינדיאני ותלבושות אופרה סיניות, תוך שהוא משלב אותם בתצוגות המסלול התיאטרליות שלו עם כשרון דרמטי.



איסי מיאקי

מיאקי, הידוע בגישה החדשנית שלו לעיצוב ומניפולציה של טקסטיל, חקר באוספים שלו בגדים מסורתיים והתייחסויות תרבותיות. הוא שואב השראה מקימונו יפני, טקסטיל אפריקאי וטכניקות אריגה אינדיאניות, ולעתים קרובות מפרש אותן מחדש באמצעות טכנולוגיה מודרנית וניסויים.



אנה סוי

עם האסתטיקה האקלקטית והבוהמיינית שלה, סואי מרבה לשלב אלמנטים של לבוש פולקלורי ואתני בקולקציות שלה. היא שאבה השראה ממקורות מגוונים כמו אמנות אינדיאנית, שמלות תה ויקטוריאניות וטקסטיל מרוקאי, ויצרה חזון גחמני ורומנטי של אופנה שחוגגת את המגוון התרבותי.



ריק אוונס:

אוונס, הידוע באסתטיקה האפלה והאדג'ית שלו, התייחס לעתים קרובות לנושאים של טקסיות וטקסים באוספים שלו. הוא שואב השראה מתרבויות עתיקות, טקסים שבטיים וממסכות טקסיות, משלב אותם בעיצובים המינימליסטיים שלו עם תחושה של אנרגיה גולמית וראשונית.



לסיכום

מעצבים אלו מדגימים את הדרכים המגוונות שבהן ביגוד מסורתי, מסכות ותלבושות יכולים לשמש מקור השראה עשיר לאופנה עכשווית, המוביל לקולקציות חדשניות ומעוררות מחשבה החורגות מגבולות תרבותיים.

בנוף האופנה המתפתח ללא הרף, הפירוש מחדש של התלבושות המסורתיות על המסלול משמש עדות להשפעה המתמשכת של התרבות והמורשת. על ידי כיבוד העבר תוך אימוץ העתיד, מעצבים ממשיכים לדחוף את גבולות היצירתיות, ויוצרים עולם של גיוון והכלה החוגג את יופייה של האנושות המשותפת שלנו.


רוצה לעשות משהו בשביל עצמך עוד היום?

שוב פעם עמדת מול הארון ולא היה לך מה ללבוש?

אולי זה מבנה הגוף שהשתנה ולא נשאר אותו דבר, או שהבגדים שלך כבר לא מתאימים והולמים את הגיל...

אולי הגעת למסקנה שכדאי סוף-סוף לעשות משהו בשביל עצמך,

לעשות שינוי תדמית, שינוי בחיים שלך, לשדרג את הנראות והרושם הראשוני (כרטיס הביקור שלנו לעולם),

אם לקראת עבודה חדשה, שינוי גיל או מעמד, או סתם בשביל הנפש וההרגשה הפנימית.  

בעזרת שירות הסטיילינג תהנו מליווי מקצועי של סטייליסטית שתעזור לכם לבחור את הבגדים הנכונים,

בהתאם למבנה הגוף, הסגנון, התקציב, הצרכים והעדפה האישית.  

ביחד נשדרג לכם את המראה ואת המלתחה הבאה שלכם

personal stylingtel-aviv.jpg
bottom of page